ÖNE ÇIKAN KONULAR

İPUÇLARI

17 Kasım 2016 Perşembe

Dar Gelen Kıyafetler Nasıl Genişletilir?


Ev hanımları özellikle mevsim başlarında "dar gelen kıyafetler nasıl genişletilir" sorusuna cevap ararlar. Yıkandıktan sonra çeken dar gelen yün kazak, pantolon gibi giysilerinizi birkaç pratik yöntemle genişletip dar gelen kıyafetlerinizi eski haline getirebilirsiniz. 

Bebek Şampuanı ile Dar Gelen Kıyafetler Nasıl Genişletilir?

Ilık su ile doldurulan kovaya bir avuç kadar bebek şampuanı ekleyerek elinizle karıştırın. Kullandığınız kova veya leğenin içine dar gelen giysinizi yatırın ve tamamen şampuanlı suyun içine işlemesine özen gösterin. Yaklaşık bir saat kadar suyun içinde tutulmalıdır. Bu sayede bebek şampuanı kumaşı yumuşatacaktır. 


Bir saatin ardından dar gelen kıyafetinizi sudan alın ve kuru bir havlu üzerine serin. Giysinin fazla suyu havlu tarafından emildikten sonra güneş almayan ve serin bir odada kıyafeti hafifçe çekerek uzatabilirsiniz. Bu yöntem ile dar gelen kazak pantolon gibi dar gelen giysilerinizi bir iki beden büyütebilirsiniz. 

Saç Kremi ile Dar Gelen Kıyafetler Nasıl Genişletilir?

Bebek şampuanı kullanarak yapıldığı gibi aynı işlemi saç kremi kullanarak da yapabilirsiniz. Leğen içindeki suya katacağınız saç kremi kumaşı yumuşatacak ve genişletilmeye hazırlayacaktır.

Ütü ile Dar Gelen Kıyafetler Nasıl Genişletilir?

Yıkamadan yeni çıkmış veya ıslatılarak nemlendirilmiş kiyafetlerinizin üzerine ince bir bez serin. Bez üzerinden ütü yaparken ürünün sıcaklığı ile gevşeyen dar gelen kıyafetinizi hafif hafif çekerek uzatabilirsiniz.

Klasik Yöntemle Dar Gelen Kıyafetler Nasıl Genişletilir? 

Zamanla bazı yün kumaşlar kısaltma yapar. En çok da yeni aldığımız kıyafetlerin ilk yıkamada çekerek dar gelmesi can sıkıcı olur. Böyle durumlarda dar gelen veya kısa gelen kıyafeti atmaktansa yukarıda anlatılan yöntemler uygulanarak kıyafetler genişletilebilir. 


Bunlar dışında en klasik yöntem dar gelen giysiyi daha kilolu birine zorlayarak giydirmek olacaktır. En az bir saat üzerinde kalan kıyafet esneyerek genişleyecektir. Bu yöntemin artı yönü kıyafet üzerinde dengeli bir genişleme meydana getirmesidir. Eksi yönü ise sökülme ve yırtılma ihtimalidir.

Bu yazımızda dar gelen kıyafetler nasıl genişletilir sorusuna cevap sunmaya çalıştık. Konu ile ilgili görüşlerinizi ve sorularınızı aşağıda yorum kısmına yazabilirsiniz.

7 yorum:

  1. Çok işime yaradı, emeğinize sağlık. Dar gelen pantolonumu bebek şampuanı ile genişlettim, harika oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yaradigina sevindim. Ben teşekkür ederim

      Sil
  2. Ben şifon bir elbise aldım içine de ince astar dikmişler yarım santim daha geniş olsa sorun yok ama giremedim içine, önce saç kremi ile ıslatıp sonra enine utulemeyi deneyeceğim TSK bilgi için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bir elbise begendm ama dediginiz gibi yarım cm daha geniş olsa alacaktım sizin işinize yaradımı sac kremi ve ütü.

      Sil
  3. yaramadi, ama baska bir yontem buldum, köseleri oval bir sandalyenin tepesine elbisenin üst tarafini gecirdim ve kücük kücük havlularla mümkün oldugunca sandalye ile elbise arasina tikistirdim, bir iki gun sonra denedim ve oldu

    YanıtlaSil
  4. Peki 1 2cm genisledimi yani rahat oldumu elbise size. Kusura bakmayin soruyorum ama gercekten cok begendim.sadece gogus kismindan dolayi alamadim elbiseyi

    YanıtlaSil
  5. Super genislemiyor tabi 1 cm civari genisledi, cunku benim elbisenin hic genisleme Sansi yok normalde bi de icinde astar var, ama simdi icine giriYorum, benim sorun gogusten ziyade omuzlarimin genis olmasindan kaynakliydi

    YanıtlaSil